2e dag bangkok, schaam me diep - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elien Deurloo - WaarBenJij.nu 2e dag bangkok, schaam me diep - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elien Deurloo - WaarBenJij.nu

2e dag bangkok, schaam me diep

Door: Elien

Blijf op de hoogte en volg Elien

08 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

Toen ik vanmorgen wakker werd was iedereen al weg, had het rijk voor mij alleen maar toen het een uur of 1werd kreeg ik toch wat honger. Ik durfde eigenlijk niet weg omdat ik de naam van de straat niet kan uitspreken maar besloot toch een rondje te gaan lopen om te kijken of er in deze afgesloten buurt misschien een winkeltje is, toen ik die niet vond heb ik toch maar een taxi genomen naar het centrum. De taxi chauffeur begreep niet wat ik met het centrum bedoelde en bracht me na een kwartier rijden in een modern winkelcentrum. Even een pluimpje voor de planners onder ons, in dit geval had ik het beter kunnen voorbereiden, zal het nooit leren:-) had honger dus ik naar een eettent waar ik aan kon wijzen wat ik wilde. Had keuze uit kip en kip. Eerst moest ik gaan betalen ergens anders en toen kreeg ik eten mee. Voordat ik mn eerste hap nam moest en zou ik weer gaan betalen, dacht echt dat ik in de maling genomen werd. Was niet van plan om nogmaals 90 cent te betalen :-) dat gebeurt natuurlijk als eenzame vrouw :-) alleen dacht ik. Allerlei mensen werden erbij gehaald maar niemand kon me overtuigen om nogmails te betalen, ben gekke gerritje niet. Bewaking kwam ook nog, zo'n 15 gezichten op me gericht... uiteindelijk sprak iemand goed engels en vertelde me dat ik niet betaald had maar dat ze alleen mn geld afgewisseld hadden voor munten, was dus nog geen cent kwijt, en ik maar stennis maken in die tent..... heb dus snel betaald, ben maar hard gaan lachen, maar dat kwam niet echt overeen met mn gevoel, kon wel door de grond zakken.
Daarna weer een taxi naar het centrum, ja planners , werd ik weer bij een winkelcentrum gedropt. Moest op papier tekenen wat ik dan bedoelde, snapte hij mn tekening van een tempel weer niet, gek he? Ben maar weer uitgestapt om vervolgens een plattegrond van bangkok te kopen. Beter :-)
Afijn, taxi terug ging prima want die man sprak geen woord, niets nada nothing. Thuis zat de hele familie Thai te wachten, kwamen eten, en slapen. Ze liggen nu in de kamer op een rij op de grond. Zo lief. Eten doen ze de grond, de hele avond door, zingen en dansen, ja hoor ik dus ook haha. Super gezellig, leuke contacten erbij, en met de 4 thaise woorden die ik geleerd heb, was het ijs snel gebroken, geweldig! Chocdee! Alleen bij het laatste toetje zat ik ineens ontzettend vol, kon echt niks meer op, GEBAKKEN KEVERS.

• 08 Oktober 2012 - 21:45

Maartje:

Hoi Elien,
    Heb je verslag gelezen maar het is me niet duidelijk of je vader ook aangekomen is en of je die wel eens ziet? Of ligt die de hele dag met On te rollebollen?
    Hier alles oké verder. Geniet ervan hè?
    Maartje

• 09 Oktober 2012 - 20:53

Nicole:

Ik vraag me af hoe het zou zijn als we daar samen zouden zijn. We zouden , weet ik zeker, ontzettend veel lol hebben. Ben wel bang dat het dan niet goed zou komen. Nou en

• 12 Oktober 2012 - 17:29

Elien Deurloo:

Nic we zouden het geen dag droog houden, maak vooral hele dagen kramp hebben, in onze kaken.