drijvende markt en nog meer - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elien Deurloo - WaarBenJij.nu drijvende markt en nog meer - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elien Deurloo - WaarBenJij.nu

drijvende markt en nog meer

Door: Elien

Blijf op de hoogte en volg Elien

11 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

Om half 7 werd ik wakker gebeld door mn chauffeur, beter toch wat vroeger vertrekken ivm files, hij was al bijna bij mn huis, snel douchen en opschieten dus. Hij voelt zich blijkbaar thuis hier en ging alvast koffie zetten en ontbijt had ie ook mee genomen, is bang dat ik de hele dag brood eet :-) het was even wennen, zat om s morgens 7 uur aan de sate met kip en rijst. Heerlijk, maar beetje vreemd. Afijn, met de taxi naar drijvende markt, met een boot over de markt, stoppen bij elk winkeltje, maar t ging mij meer om de fotos dus heb de stuurman maar gevraagd om niet meer zoveel te stoppen. Al die rommel van die markt moet ik alleen maar meezeulen en in deze warmte is dat niet grappig. Even tussendoor, kan de airconditioning niet aankrijgen , alleen op mn slaapkamer, en daar ga ik af en toe afkoelen bij 27*, schat dat het hier zo'n 35* is, saunagevoel, net lekker. Op die markt ben ik nog gedropt aan de kant, waar ik weer met al mn 3 thaise woorden lekker uit de voeten kon, :-)heb ze gelijk geleerd wat AROI betekent in het nederlands, LEKKER. De markt is echt heel leuk om te zien, alles kom je tegen op bootjes, van eten tot kleding, heb alleen de schoenenwinkel niet gezien geloof ik. Daarna weer terug naar Bangkok, taxi omruilen voor zn eigen auto, dienst zat er weer op.
We hadden honger, waren beiden platzak , blut dus, maar hij had wel een idee. Bracht me naar een locale tent, waar je normaal nooit zou gaan zitten en waar ik een bezienswaardigheid was, en daar aten we van zijn laatste geld noedelsoep, met stokjes natuurlijk :-) ging redelijk, duurde wel even.
Nou moet ik zeggen dat ik jullie adviezen om niet op straat te eten heus wel gehoord heb, maar had zo'n honger dat het me even niets kon schelen, heb trouwens ook per ongeluk een halve liter kraanwater gedronken, maar nergens last van. En dan de wc's hier, van die gaten in de grond, ook een feest om daar te mogen plassen, de eerste keer waren gelijk mn voeten mee gewassen, 2e keer ging beter.
Ben daarna even gaan relaxen thuis, kleding wassen, want vrijdag vlieg ik met mn reismaatje naar Puhket, het zuiden, waarschijnlijk voor een week, heb nog geen plannen verder. Weet ook niet hoe het weer daar is, misschien houtje op strand ofzo :-) zullen zien.
Om 6 uur weer opgehaald om te eten, hij weet dat ik toeristenplaatsen niet leuk vind, dus weer naar een t ypische thaise plek, beeitje romantisch wel, kreeg het er warm van :-) maar ach, tis vakantie.... Veel lol gehad en lekker gegeten
Hij vertelde me dat hij tijdens het plassen een massage kreeg van een jongen, was voor hem ook nieuw, ik moest dat natuurlijk op de foto zetten, dikke pret en geen gezicht. De heren wc's waren trouwens bloempotten.
Groetjes weer, tot het volgende wifi moment xxx
Elien