varanasi dag 2 - Reisverslag uit Benares, India van Elien Deurloo - WaarBenJij.nu varanasi dag 2 - Reisverslag uit Benares, India van Elien Deurloo - WaarBenJij.nu

varanasi dag 2

Door: Elien

Blijf op de hoogte en volg Elien

02 Maart 2014 | India, Benares

Nou het valt dus niet mee om een verslag bij te houden. Er gebeurt zoveel en er is zoveel te zien dat het niet na te vertellen is.
De vluchten gingen goed, via Dubai, delhi verder naar varanasi. Op het vliegveld van Dubai was een groepering van tientallen mensen, waar vandaan is niet bekend, waarschijnlijk dragen ze normaal geen kleren, vreemd gezicht, een handdoek als rok, en eentje als omslag. Daar gaan je handdoeken haha.
De koeien zijn heilig, je ziet ze overal, zo links en rexhts geparkeerd, ze lopen, liggen, poepen, gewoon in de drukke winkelstraatjes. Tis ook niet de bedoeling dat je ze weg stuurt, ze worden gewassen in de ganges. Het blijft gek dat je opzij moet voor een koe. Maar niet alleen de koeien worden in de ganges gewassen, ook mensen wassen zich daar een hele dag door, mooi om te zien. Iets verderop zijn ze dan weer de vuile was aan het doen en leggen dat allemaal in de zon te drogen. Ook vlak daarbij cremeren ze mensen, konden we op een paar meter afstand naar kijken. Zonder kist worden de lijken op de brandstapel gelegd, hoe dichter bij het water, hoe lager je rang. Erg bijzonder zo.
Onderweg naar de gouden tempel, lopend, kwamen we ongelooflijk in de file terecht, nog nooit meegemaakt, konden niet voor of achteruit, tempel nooit bereikt haha, zijstraat in gevlucht.....
Mijn eerste streep op mn voorhoofd heb ik al te pakken, een zegening van een kind, die het erop smeerde zonder dat ik hoefde te bukken, en zonder dat ik het eerst in de gaten had dus. Hij ging gewoon voor me staan en hoppa.....
Vandaag kreeg ik aan de ganges weer een blessing, dit keer van een holy man, zoals hij zichzelf noemde. Dat ging zo, hij pakte een gebruikte krans uit het water en deed die rond mn nek, lekker fris, maar ja..... toen moest ik een heel gebed nazeggen, hand op mn voorhoofd, en tot slot vroeg hij of ik nog geld had voor hem. Dat was het :-)
We worden trouwens als blanken ook nogal eens op de fotogezet.
Komende dagen geen internet, dus zal rustig zijn.
Foto,s uploaden lukt ook niet hier, die staan op facebook.
Verder alles goed hier, leuke groep, lekker eten, geen zieken, alles naar wens dus. Nu ga ikslapen, morgen vroeg op voor een boottocht op de rivier en daarna vertrek met de riksja naar de volgende plaats, Sarnat.

• 03 Maart 2014 - 04:57

Erica:

Klinkt allemaal reuze leuk joh! Fijn dat je het naar je zin hebt. Zal inderdaad wel zo'n reis zijn waarin zoveel gebeurt. Misschien een dictafoon kopen? Hou ons op de hoogte wanneer dat kan ee? Kus, xx

• 03 Maart 2014 - 11:54

John:

Voel je niet te veel verplicht om het vast te leggen Ellien. Het is als thuisblijver leuk om het te lezen maar het is jouw reis en geniet dus lekker van het moment. Niet teveel bezig zijn met foto's maken, verslagen schrijven, zoeken naar wifi, stroomaansluiting enz maar dompel je onder in die totaal andere wereld waar je nu ben.
    Groeten uit het overgeorganiseerde, totaal vastgelegde, niet spannende, lichtelijke frisse Nederland.

• 04 Maart 2014 - 12:41

Ruud:

Heey, buuv!! Geniet van je vakantie. Tis stil in de straat. Maar gelukkig staat je auto nu ergens anders.. haha...

• 07 Maart 2014 - 03:57

Erica:

Sis, die boot is toch niet gezonken?? ;-)