bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elien Deurloo - WaarBenJij.nu bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elien Deurloo - WaarBenJij.nu

bangkok

Door: Elien

Blijf op de hoogte en volg Elien

18 December 2014 | Thailand, Bangkok

We zijn er hoor.....

Zo, onze vlucht ging goed, klein tukkie gedaan, en na een uurtje wachten op het vliegveld in Bangkok, werden we dan toch nog opgehaald door Sunthoon. De broer van Pyanan-On, hij spreekt geen engels, bij hem zitten we een paar dagen in huis, een afgesloten beveiligde woonwijk. Gelukkig kwam nichtje "beauty" helpen met haar engels. Na een opfrisbeurt gaan we uit eten in een drijvend restaurant. Heerlijk gegeten en allemaal uitgeput naar bed.

Volgende morgen via de telefoon een engels sprekende thaise gesproken, zij vertaalt zo goed en kwaad als het gaat weer door aan Sunthoon, die dan de taxi voor ons regelt. Een rit van anderhalf uur, met onderweg een tros bananen als ontbijt, en we zijn op een treinstation om eerst een kaartje voor de nachttrein voor maandag te kopen. We gaan dan naar het zuiden, richting Puhket.
We lopen door naar Chinatown, een wijk met contrasten, arm en rijk, bezoeken daar een tempel, we zien mensen elkaar controleren op vlooien, ruiken vele exotische kruiden, maar ook de meest afschuwelijke geuren (afval) komen we tegen. De markt in deze wijk maakt de adrenaline aan bij de kinderen, haha, veel make up en kleding. Straatjes van amper 2 meter breed, vol met mensen, waar ook nog scooters doorheen rijden!
We drinken wat bij een plastic stalletje langs de straat, waar de afwas gedaan wordt in een teil naast ons tafeltje. Daarna gaan we naar de voetgangersveerboten om een stukje de rivier af te varen. Boten waar iedereen tegen elkaar aan staat, massaproductie :-)
We bezoeken een groot klooster, schouders en knieen moeten bedekt zijn om de tempel binnen te kunnen, waar de monniken zitten te chanten.
Met de tuctuc gaan we verder het centrum in, dikke pret met zn vieren in dat ding. Dat gaan we nog eens doen. De plek waar we worden afgezet is heel druk, het backpackersgebied van Bangkok, soort Renesse dus. Allemaal winkeltjes en entertainment. We eten wel Thais, komen wel 50 straatverkopers aan tafel wat de pret niet mag drukken en doen een rondje door de menigte over de markt om daarna weer met een lange taxirit naar huis te gaan. Dit was een hele leuke eerste dag.

• 20 December 2014 - 00:51

Erica:

Klinkt weer super gezellig,...... zie jullie morgen (als de taxi engels verstaat,......)

• 28 December 2014 - 10:24

Eric Luca:

Hoi Elien,

Wat geweldig dat je dit samen weer doet. Prachtig om weer ondergedompeld te worden in de kleuren en de geuren van het oosten. Als ik de rugzakken zo zie bij vertrek is er weinig rekening mee gehouden dat er ook veel te kopen valt in Bangkok, zal vast goed komen. We zijn benieuwd hoe het zuiden bevalt.
    Veel plezier en geniet er van (het is hier toch #@$-weer) Pascale&Eric