yeah, bereik !!!!!!! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Elien Deurloo - WaarBenJij.nu yeah, bereik !!!!!!! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Elien Deurloo - WaarBenJij.nu

yeah, bereik !!!!!!!

Door: Elien

Blijf op de hoogte en volg Elien

29 December 2014 | Thailand, Krabi

Een luie geest, pure ontspanning, geen zin en tijd om te schrijven en slechte verbinding.......maar nu even een berichtje van ons, allemaal super gezond, relaxt en happy is de boodschap uit Zuid Thailand.

Bangkok was erg leuk, zaten eerst in een gebied zonder toeristen. Ze vonden ons zo bijzonder dat wij op de foto gezet werden. Leuk om te zien dat de kids ook relaxt waren toen we door een soort gettowijk liepen, alsof ze al jaren reizen. Slecht engels sprekende taxichauffeur bracht ons spontaan bij het vliegveld ipv op de markt #$/^&*

We gaan nog 2 nachten naar het centrum van Bangkok, vlakbij Kaosan road, ons goedkope hostel is overbookt, we worden naar een andere plek gebracht, simpel, vies en klein, maar leuk. We eten staand bij stalletjes en dan nog met stokjes ook, moe nie gekker worre.... Nikkie besluit ook nog eens insekten te proeven, de stoerste met eten van het hele stel....ook degene met de meeste scheiterij, maar ze heeft het wel gedaan!!!. s Avonds trakteren we onszelf op een voetmassage, vier op een rij. Dat is genieten.

Alle vormen van local transport hebben we geprobeerd,taxi, bussen, tuctucs in alle vormen, boten.

Zondagnacht om 3 uur komt Erica aan, we wachten op haar, samen met een gezellige Canadees en een gekke duitser, die me doodleuk vertelt dat hij van jonge meisjes houdt. De spanning loopt even op, maar ik vertel dat hij van "my girls" af moet blijven en vraag de Canadees om ons niet alleen te laten, hij begrijpt het. Feestje als Erica er is en om 5 uur gaan we toch maar slapen. De ochtendploeg gaat al beginnen haha

Dinsdag hebben we de 2e klas slaaptrein naar Surat geboekt, speciale belevenis tussen de Thaien en backpackers, wel allemaal een eigen bed, een hobbeltrein, superleuk en dat voor € 12. Daarna nog 5uur in de bus naar Phuket, weer hele belevenis om bij het hostel te komen, downtown, beetje foute buurt, dus weer genoodzaakt om met local transport naar het strand te gaan, uurtje onderweg, dus maar weer ander guesthouse bij Phatongbeach gezocht om de kerst daar te vieren. Alle 5 gaan we apart hostels binnen om te kijken of ze nog plaats hebben voor een redelijke prijs en uiteindelijk hebben we iets smoezeligs gevonden voor een aardige prijs, stikt er wel van de muggen. Tis wel vlakbij Bangla road, de straat waar de meest extreme figuren lopen, ladyboys, en allerlei ndere soorten typetjes. Kerstsfeer hier is feesten met een kerstmuts op, overdag strand en s avonds een hapje eten. We hebben wel een aparte kerst gehad.

Vrijdag met de boot naar koh phi phi, een populair eiland, waar we een bamboehut huren, slapen op soort plankenbed, onder de klamboe, het is super hier, wel erg afgelegen. De hutten blijken op een hele stijle helling te liggen. De regen die elke middag valt is heel heftig, monsoonbuitje van een kwartier. Ons lot op het eiland is dobberen in het water, veel zweten, strandfeesten, kokosnoten en shakes drinken en af en toe een kano huren naar monkey island, waar de apen gewoon op strand lopen, helderblauw water onderweg, en snorkelrotsen....... Zo mooi. Op de terugweg een monsoonbuitje om schoon te spoelen :-)

Vandaag, maandag, gaan we naar krabi, hebben nog geen hostel. We zitten nu op de boot. Als we nog bereik krijgen, kunnen we ons bericht plaatsen. Woensdag vertrekken we vroeg naar Bangkok om daar oud en nieuw mee te maken, schijnt een spectakel te zijn, ons laatste nachtje daar dus. Donderdagavond laat thuis.

We wensen iedereen veel plezier, een goede jaarwisseling en alvast al het goede in het nieuwe jaar.

Liefs van ons allemaal

• 30 December 2014 - 07:41

Petra:

Super leuk om te lezen Elien! Heerlijke relaxte en toch ook spannende reis. Gaaf om dit met de kids te doen. En helemaal met Erica! Groetjes allemaal.