eerste dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elien Deurloo - WaarBenJij.nu eerste dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elien Deurloo - WaarBenJij.nu

eerste dag Bangkok

Door: Elien

Blijf op de hoogte en volg Elien

07 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen om 06.00 uur plaatselijke tijd aangekomen na vlucht van 12 uur. Vliegtuig zat vol, we konden niet eens bij elkaar zitten, dat is niet zo erg, maar gezellig is anders met 2 lelijke grote ieren naast me, die ten eerste al naar de drank roken, en spraken zo slecht engels dat ik ze niet verstond. Mn buurman snurkte met zn mond open, heb ik weer :-) wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat ik dus letterlijk een nacht heb overgeslagen, geen minuut geslapen. Heb nog Mn bestek mee genomen, want ik zie het al helemaal voor me met die ten stokjes, gaat hem niet worden.
Ben nu in het huis van de Thaise mensen, kamer met airco en wifi tot Mn beschikking. Ze eten hier de hele dag door, gelukkig veel fruit en plakrijst wat je met je handen eet, even wennen maar lekker, heb nu al voor een week gegeten. De broer van On en zijn vriendin hebben me de chatuchack market laten zien waar ik natuurlijk, ondanks Mn voornemen om niks te kopen, toch makkelijk van het geld afkwam, no problem :-) tis erg leuk met die mensen, mijn leeftijd, verder geen commentaar daarop. Er gaat ook nog een vriendin mee naar de floating market, weet alleen niet wanneer.
Vanavond hebben we gegeten in een geweldig mooi drijvend restaurant, had daarvoor nog maar 3 x gegeten in:-). Als dat zo doorgaat, zal ik Mn broek opde terugweg niet meer passen, moet ik weer naar die markt, vervelend :-)
Heb het erg naar Mn zin, morgen eens kijken wat ik verder ga doen voordat Mn reismaat donderdag komt. Heb overigens nog geen enkele toerist gezien vandaag, waar zitten die dan?
Ik ga proberen te slapen, alles ligt hier al plat volgens mij, tis erg stil.
Tot het volgende wifi moment.
Grts
Elien
21.50 uur Bangkok

• 11 Oktober 2012 - 05:34

Erica:

Volgende keer sok in snurkende mensen naast je in vliegtuig hoor. Mag best! Vooral stinksokken!

• 11 Oktober 2012 - 12:17

Hans Van Der Zwan:

Hoi Elien,

Ik heb je reisverslagen met veel plezier gelezen. Herken veel van wat je beschrijft. Lieve mensen die Thaien. Wel afdingen want dat is voor hun een sport en vorm van respect en je verpest anders de markt (maar dat terzijde). Een aanrader is om je over water te laten vervoeren. Ook een boortocht door de Klong is erg leuk. 's ochtends, 's middags en 's avonds thais eten zou ik je aanraden. Het koninklijk paleis is erg de moeite waard ook om te fotograferen dus lange broek! Bij tempels schoenen uit en niet met je voeten naar het beeld gericht zitten. Ook kinderen over de bol aaien past niet in de cultuur.
    De nachtmarkt en daar in de buurt de traverstietenshow is de moeite waard.
    Veel plezier verder en ik zie uit naar je volgende bericht.
    Hans