Jungletrekking, afzien en unieke ervaring - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Elien Deurloo - WaarBenJij.nu Jungletrekking, afzien en unieke ervaring - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Elien Deurloo - WaarBenJij.nu

Jungletrekking, afzien en unieke ervaring

Door: Elien

Blijf op de hoogte en volg Elien

24 Oktober 2012 | Thailand, Chiang Mai

Okee, in een gekke bui heb ik me dus opgegeven om een 2daagse trekking door de jungle te gaan doen, aangezien de 4WD tracks niet beschikbaar waren, heb ik maar een tocht gekozen die te voet ging, was niet zwaar zeiden ze bij het reisbureau. Net als de Thaise tijdsaanduiding (die meestal een keer zo lang is dan dat ze zeggen) was ook de moeilijkheidsgraad wat hoger dan beloofd. De duitse backpacker Sabine, waar ik mee afgesproken had, had 3 uur vertraging met haar trein en miste hierdoor de trip, dus ben ikalsnog solo gegaan. De uiteindelijke groep was internationaal, met jonge leuke mensen. Het vervoer naar de bossen wa in een open busje, de klep kon niet echt dicht, en jawel, ik zat helemaal achteraan, omdat ik als laatste opgehaald werd, met 1 bil op het bankje, de rest hing een beetje buiten de bus, moest me goed vasthouden. We gingen eerst boodschappen doen op een locale markt, diner en ontbijt voor in de bossen. Wat ze nog meer verkopen op zo'n plaatselijke markt, insekten om te eten, dood en levend, brrr, vis en vlees wordt vliegvrij gehouden door ronddraaiende dingen, dus geen koeling voor dat vlees, ach eigenlijk verkopen ze er alles, ook schoenen :-) We werden geadviseerd om een liter water te kopen voor het eerste stuk, ik vond het wat veel en zwaar, maar achteraf begreep ik waarom.
Daarna werden we naar een olifantenkamp gebracht, waar we een uur ofzo op een olifant rondgesjeest hebben, haha, geintje natuurlijk, tis meer hobbelen dan sjezen, in de snikhete zon was ik blij dat het geen Thais uurtje was, die olifanten kunnen nog viezerikken zijn ook, snot vloog vloog door de lucht, dat begon lekker..... Nog nat van het olifantensnot en al een beetje zweterig van de warmte, begonnen we na de lunch aan een barre tocht, alleen wisten we dat toen nog niet, gelukkig maar, dan was ik echt afgehaakt. 2 (Thaise) uren lopen, makkie zou je denken, maar stijle paden, warm, vochtig, en voor het donker boven op d berg moeten zijn, valt niet mee. De eerste regendruppels die ik voelde, bleken mijn eigen zweetdruppels te zijn, tja, ik herkende het niet in het begin :-) Iedereen werd natter en natter van het zweet, mn haar was kletsnat, 1 liter water was dus echt niet overdreven, werd er allemaal uitgezweet. Afijn, na een verfrissing van een waterval en 4 uur later kwamen we in het dorpje aan waar we zouden slapen, allemaal rieten hutten op palen, bijzonder om te zien.Voor 5 euro kon je een massage krijgen van 2 masseuses tegelijk, dat heb ik maar gedaan, had ik wel verdiend, mijn masseuses waren overigens niet ouder dan 15 of 16.de bar in ons kamp (gewoon een hut) was een grote koelbox die bewaakt werd door een dove dorpsbewoner, die zelfs in slaap viel naast de drank.De dorpsbewoners hebben een eigen taal, die zelfs onze gid niet verstaat.De school is alleen open als er toevallig iemand tijd heeft om naar dit dorp te komen en dat is sporadisch. De slaapruimte bestond uit een hoop matjes op de grond met een kussen en en deken en een klamboe, 13 bedden telde ik. Moest te doen zijn als ik een eigen bed bemachtig, toen kon ik ineens plannen:-) en jawel, hoefde mn bed niet te delen.Na het diner was het tijd voor kampvuur , rijstwijn en een gitaarspeler uit de groep zorgde voor muziek. Toen was het bedtijd........... geen electriciteit, de eerste die met een zaklamp naar de wc ging voor het slapen, kwam er gillend en rennend weer uit...... grote spinnen!!!!! Shit, ik besloot zonder wc naar bed te gaan, maar binnen een half uur moest ik er toch aan geloven, heb niet om me heen gekeken en dus niks gezien. Slapen op een matje is geen succes voor me, zeker niet met de verkoudheid waar ik nog veel last van heb, had het erg benauwd en was bang dat ik mn buurmannen en vrouwen wakker zou maken. Met zonsopgang ben ik maar opgestaan, jullie weten dat dit heel bijzonder voor me is, zo vroeg liep ik de gid tegen het lijf. Ik vertelde hem dat ik me ziek voelde, kwam hij met een Thais kruidenpoedertje aan, daarna voelde ik me stukken beter.Vreemd spulletje was het. Na het ontbijt begonnen we aan de tocht terug, Een stijle tocht over rotsen naar beneden bracht ons na een hollands half uur bij onze douche, een supermooie waterval, we waren ondertussen al weer helemaal nat van het zweet. Weer een paar Thaise uren verder kwamen we aan bij de wildwaterrafting op rubberboten, geweldigkoel en verfrissend. De tocht over de rivier had hele mooie beelden, olifanten langs de oever, veel rieten hutjes, bamboe. Na een tijdje moesten we overstappen op een bamboevlot, ook apart, zit je met je kont gewoon in het water, het vlot net onder de waterspiegel, zwemvest aan, helm op, zie je het voor je? Misschien kun je dan ook en voorstelling maken van een vlot dat te vol geladen is en 30 nederlandse cm's onder de waterspiegel vaart, dan zie je dus alleen hoofden met een helmpje voorbijkomen, lachwekkend toch? Ondertussen waren al mn kleren nat geworden, en was ik blij dat de tocht klaaar was, had hem ook niet willen missen.
Ik zie dat mijn verhaal een betje lang geworden is, lijkt wel of ik niks te doen heb, maar heb tijd te kort de komende dagen. Wil nog een paar dingen doen hier.
De groeten weer,
Elien

  • 25 Oktober 2012 - 10:42

    Lidwien:

    Joooooooooooooooooo, wat een geweldige ervaringen heb je toch allemaal meegemaakt. Super cool. Iets voor mij.........? zou zo maar kunnen, maar moet er heeeeeeeeeeel lang over nadenken. Als het hier niks wordt, dan kun je in iedergeval reisleider worden, da's wel iets voor jou. Take Care. Big Hugsssss Lidwien.

  • 25 Oktober 2012 - 13:07

    Elien:

    Ja Lidwien, echt iets voor jou :-) Een aanrader! Ik heb vandaag vreselijke spierpijn van het lopen gisteren, ben ook niks gewend. Reisleider voor avontuurlijke reizen zou ik heel leuk vinden, heb er al vaker over gedacht, maar niet in de jungle, NEVER!
    Tot volgende week, helaas...........:-(

  • 25 Oktober 2012 - 21:39

    Cobie:

    Volgens mij hen je een geweldige reis gehad.Leuk hoor!
    Ik weet niet of je naar huis komt of aan een leuke (taai-) thai bent blijven plakken???
    Voor het geval je toch terug komt, goede reis en tot snel!! Doe je je wolletje aan?
    Groetjes van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Elien

Actief sinds 11 Aug. 2011
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 29881

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2018 - 31 December 2018

Caribean 3 maanden

19 Augustus 2016 - 15 September 2016

Sri Lanka

16 December 2015 - 31 December 2015

Java - Bali met de kids dec.2015

28 Oktober 2015 - 19 November 2015

Java - Bali - Kalimantan november 2015

16 December 2014 - 01 Januari 2015

Thailand met de kids kerst 2014

27 Februari 2014 - 23 Maart 2014

India - Nepal 2014

06 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Thailand 2012

12 November 2011 - 05 December 2011

Australië 2011

12 Mei 2009 - 31 Mei 2009

Australië 2009

25 Februari 2001 - 15 Augustus 2001

Half jaar Spanje 2001

28 Oktober 1998 - 23 Oktober 1999

Australië rond in een jaar 1998

28 Mei 1998 - 25 Juni 1998

Jamaica 1998

19 Augustus 1997 - 14 Januari 1998

5 maanden Maleisië en Australië 1997

08 Augustus 1994 - 05 September 1994

Mexico 1994

Landen bezocht: