Karimunjawa - Reisverslag uit Karimunjawa, Indonesië van Elien Deurloo - WaarBenJij.nu Karimunjawa - Reisverslag uit Karimunjawa, Indonesië van Elien Deurloo - WaarBenJij.nu

Karimunjawa

Door: Elien

Blijf op de hoogte en volg Elien

18 November 2015 | Indonesië, Karimunjawa

Nu zit ik ineens op een eiland, Karimunjawa, te schuilen voor de tropische regen, ik heb al wat kleren in het regenwater gewassen, en de douche heeft ook weer wat meer power.
Het was erg leuk in Yogya, samen met de Russische ben ik een avondje wezen stappen, nou, geloof me, probeer ze nooit bij te houden met drinken, want dat is zelfs mij niet gelukt. Moet wel zeggen dat zij de hele volgende dag op bed gelegen heeft, hangover……….. Die volgende dag kwam ook de Engelse, Liz, weer boven water. Dus daar ook een dagje mee op stap geweest, zo ben je zomaar nooit alleen. Alles gaat hier op de scooter.
Door de actieve vulkaan op Lombok is het vliegveld op Bali gesloten, dus zowel Liz en ik uit Yogya, en Erica uit Cairns kunnen niet vliegen naar Bali. Plannen worden dagelijks gewijzigd dus ook vandaag nieuwe plannen. Ik heb geen zin om te gaan zitten wachten op een vliegtuig naar Bali, dus besluiten Liz en ik naar een klein eiland Karimunjawa te gaan. Na een helse rit met een busje die de hele nacht duurde, wachten we om 05.00 uur op de boot, waar we nog eens 5 uur op zitten, we slapen als marmotten op een bankje op de boot.
Het eiland is erg relaxt, alleen maar stroom van 18.00 tot 06.00 uur, regenwater wordt gebruikt voor de douche, dus fijn dat het ging regenen, Liz en ik huren scootertjes en gaan de boel verkennen. De volgende dag is het al gelijk groot feest, we worden uitgenodigd voor een strandfeest, waaauw en jippie en dit blijkt gelijk de grap van de maand te worden. In het donker rijden Liz en ik achter de jongens aan die ons uitgenodigd hebben, totaal onbekend gebied, daarna nog een kwartiertje lopen door de bossen en we zijn op strand. Ze steken een vuurtje aan en leggen wat vis op de bbq. Waar die op dat moment vandaan komt, is ons (nog) onduidelijk. We zijn met 6 man in totaal en nog 2 onbekende kampeerders op het strand die door onze komst ook uit hun bed komen. Na een half uurtje gaan onze gastheren “even” weg, na 3 kwartier zijn ze nog niet terug, na een uur nóg niet, en na anderhalf uur krijgen we in de gaten dat we gewoon achter gelaten zijn op een donker strand!! Ze kwamen gewoon niet meer terug, nou ja zeg! De vis blijken ze ook nog eens gestolen te hebben van de kampeerders, die gelukkig een beetje lachen en geen Engels spreken. Zitten we dan, op goed geluk de weg weer terug gevonden haha. Was blij dat ik weer in mn bed lag.
We hebben een aantal keer een privé-vissersboot gehuurd, zo’n ding met een knalpot bovenop het dek, praten ging niet meer, maar genieten ongekend. We werden er met een smalle roeiboot heen gebracht, hebben onbewoonde eilanden bezocht, urenlang gesnorkeld op het rif zonder 80 andere toeristen, bbq gemaakt op een eiland met de vis die ze onderweg gevangen hebben, witte stranden, blue lagoon.
De laatste nacht heb ik samen met de Nederlandse Monica, een ongekende avonturier, een hutje in de rimboe gehuurd, zodat we dicht bij het vliegveld zaten. Hier was alleen stroom van 18.00 – 24.00 uur dmv een generator, totaal geen bereik, wat het dus onmogelijk maakte om te bellen met het vliegveld voor onze tickets, een hut die aan alle kanten open is…….. dus mn bed heb ik dubbeldicht ingepakt met mn klamboe, hou nl niet zo van harige verrassingen, dit is echte outback. Geweldig en helemaal super. Alles achterop de brommer, door de bossen, zelfs met de rugzakken zijn we op de brommer naar het vliegveldje gebracht. Ja, vliegveld, het is een soort sportveld, met een vliegtuigje voor 10 personen. Kleine airstrip om te landen, bijzonder bijzonder….. Op naar Surabaya, door naar Denpasar want misschien komt Erica uit Australië. Terwijl ik land in Denpasar, blijkt dat haar vlucht wéér gecanceld is, nog sister dus deze reis, pfffff. Potver, was ik nu maar op dat eiland gebleven, dus even resetten, plannen wijzigen, een paar dagen rust in een bungalow in Ubud, doe wat yogalessen, en ben een avondje uit geweest in een café met een reggaeband, lekker gedanst en leuke mensen ontmoet. Ja Bali doe ik met de kids in december, dus mijn plan staat vast, ik ga nog een tijdje naar Borneo, Kalimantan, te beginnen in Banjarmasin.

  • 23 November 2015 - 03:15

    Erica:

    Leuk man, wat een verhalen weer. Ik baal nog steeds dat mijn vluchten gecancelled werden,...... als die vlucht nou maar gaat in december, pffffffff x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Karimunjawa

Java - Bali - Kalimantan november 2015

Beetje rondtrekken.......

Recente Reisverslagen:

18 November 2015

Kalimantan Borneo

18 November 2015

Karimunjawa

03 November 2015

Yogyakarta

27 Oktober 2015

test
Elien

Actief sinds 11 Aug. 2011
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 29887

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2018 - 31 December 2018

Caribean 3 maanden

19 Augustus 2016 - 15 September 2016

Sri Lanka

16 December 2015 - 31 December 2015

Java - Bali met de kids dec.2015

28 Oktober 2015 - 19 November 2015

Java - Bali - Kalimantan november 2015

16 December 2014 - 01 Januari 2015

Thailand met de kids kerst 2014

27 Februari 2014 - 23 Maart 2014

India - Nepal 2014

06 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Thailand 2012

12 November 2011 - 05 December 2011

Australië 2011

12 Mei 2009 - 31 Mei 2009

Australië 2009

25 Februari 2001 - 15 Augustus 2001

Half jaar Spanje 2001

28 Oktober 1998 - 23 Oktober 1999

Australië rond in een jaar 1998

28 Mei 1998 - 25 Juni 1998

Jamaica 1998

19 Augustus 1997 - 14 Januari 1998

5 maanden Maleisië en Australië 1997

08 Augustus 1994 - 05 September 1994

Mexico 1994

Landen bezocht: